torstai 25. helmikuuta 2010

Kauas pyörät karkaavat

Linjuriautoista on pudonnut renkaita. Se, mikä tässä huomiota kiinnittää, on ihmisten esineellistäminen.
Kertovat  seuraavaa:

- Havaitsimme jälkikäteen, että renkaita asentaneissa työkaluissa oli ollut vikaa, eivätkä mutterit olleet kiristyneet tarpeeksi, Winqvist perustelee erikoisia tapauksia.

Ennen noita renkaita asentavia työkaluja kutsuttiin henkilökunnaksi. Henkilökunta sitten käytteli työkaluja, esimerkiksi pulttipyssyä. No, ajat muuttuvat. 

Tirehtööri Mäkinen taas kertoo seuraavaa:

- Kyllä nämä kelit vaativat tarkkuutta liikennöitsijän päässä. Kuljettajien on hyvä tarkistaa mutterit ennen ajoa, Mäkinen kommentoi.

Jotenkin näin?

-Liikennöitsijän pään ei ole sopivaa heilua holtittomasti puolelta toiselle, vaan sen tulisi pysyä suurinpiirtein paikoillaan. 

-Kuljettajien tulee suorittaa mutteritarkastus seuraavalla tavalla:

Otetaan mutterista peukalo-etusormiote ja hemputetaan. Jos mutteri ei näin toimien liiku, on se tiukalla ja ajoon voidaan lähteä.

Ei kommentteja: